fbpx

Veel bedrijven adverteren op Facebook. Ook op jouw tijdlijn ben je ongetwijfeld wel eens een ‘gesponsord bericht’ tegen gekomen. Maar waarom is adverteren op Facebook zo populair? Ik heb voor jou hieronder 5 redenen weergegeven waarom jij in Facebook adverteren zou moeten investeren!

Voordeel 1: Het is relatief goedkoop
Adverteren op Facebook is relatief goedkoop, vergeleken met adverteren via bijvoorbeeld een magazine. Daarnaast kun je helemaal zelf je budget bepalen, wat jij per dag, per week, of per campagne wilt uitgeven. Je hebt dus zelf de controle in eigen handen!

Voordeel 2: De resultaten zijn direct zichtbaar
Hoe fijn is het dat je weet of je investeringen iets opleveren? Heel fijn toch?! Je kunt via adverteren op Facebook precies zien wat jouw resultaten ervan zijn. Heb je als doel gekozen voor meer leads? Meer naamsbekendheid? Of meer verkeer naar jouw website? Alle resultaten vallen terug te vinden in jouw advertentiebeheer!

Voordeel 3: Bereik alleen de doelgroep die jij wilt bereiken
Via Facebook adverteren kun je precies de doelgroep bereiken die jij wilt bereiken! Dit kan door middel van specifieke targeting. Heb je bijvoorbeeld een CRM systeem met e-mailadressen van jouw klanten? Dan kun je deze uploaden en aan hen een advertentie laten zien. Of wil jij graag de doelgroep bereiken die jouw website heeft bezocht en mogelijk interesse heeft in jouw product/dienst? Dan kan je aan hen (indien je de Facebook pixel hebt geïnstalleerd) een advertentie laten zien. Of wil je gewoon een doelgroep selecteren aan de hand van demografische gegevens, interesses, opleidingen en/of functies? Je kunt het allemaal instellen per advertentie, handig hè!

Voordeel 4: Facebook heeft een groot bereik
Wie heeft er tegenwoordig geen Facebook? Momenteel hebben zo’n 10,8 miljoen Nederlanders een Facebook account, waarvan er zo’n 7,6 miljoen Nederlanders dagelijks op Facebook zitten! Facebook wordt door jong en oud gebruikt, waarbij het social media kanaal Instagram veel meer wordt gebruikt door alleen jongeren. Als jouw doelgroep alleen uit jongeren bestaat: is adverteren op Instagram relevanter. Maar als jouw doelgroep uit zowel jong als oud bestaat, heeft adverteren op Facebook hoogstwaarschijnlijk meer nut! Door specifiek te targeten, kun jij jouw doelgroep bereiken!

Voordeel 5: Meer inzicht in jouw doelgroep krijgen
Door te adverteren op Facebook krijg jij meer inzicht in jouw doelgroep. Zo kun je precies zien welke doelgroep geïnteresseerd is in jouw product/dienst en kun je jouw volgende campagnes hier weer op aanpassen!

TIP:
Ben jij van plan om op Facebook te gaan adverteren? Let er dan wel op: dat wanneer jouw doelgroep je nog niet kent, ze niet meteen jouw product zullen kopen! Je moet ze dus eerst kennis laten maken met wie jij bent en wat jij te bieden hebt, voordat je een advertentie laat zien die verkoop als doel heeft! Begin dan eerst met een campagne om bekendheid te creëren!

Neem contact met mij op!