fbpx


Het is een marketinginstrument dat steeds populairder wordt: webinars organiseren. Dit komt omdat een webinar relatief lage kosten met zich meebrengt en veel leads met potentiële klanten genereert. Daarnaast kun je de klant persoonlijk kennis laten maken met jou en je bedrijf: je bouwt een band met ze op. Door de kennis die je verspreid, word je gezien als expert in jouw vakgebied en zijn mensen eerder geneigd een aankoop bij je te doen.

Veel mensen zitten momenteel door de Coronacrisis thuis en hebben dus meer tijd om AAN hun bedrijf te werken. Nu is dus het moment om webinars te organiseren en mensen kennis te laten maken met jou en je expertise!

Drie tips voor een hoge show up rate

De show up rate voor een webinar is gemiddeld 30%. Als 200 mensen zich aanmelden voor je webinar, dan mag je ervan uit gaan dat ongeveer 30% komt opdagen en dus daadwerkelijk je webinar bekijkt. Gemiddeld doet 5-10% een aankoop (lees: dit zijn gemiddeldes en zal dus per bedrijf nog wat verschillen). Hoe zorg je ervoor dat je de show up rate zo hoog mogelijk krijgt? Ik geef je graag tips.

1. Adverteren om meer aanmeldingen te krijgen

Wil je meer aanmeldingen voor je webinar krijgen? Dan raad ik je aan om je webinar onder de aandacht te brengen door middel van een goede social advertising campagne. Dit is dé manier om in een korte tijd veel aanmeldingen voor je webinar te verzamelen. Een extra tip die ik je wil geven: start maximaal één week van tevoren met het promoten van je webinar. Mensen plannen vaak niet verder dan één week vooruit. Ook zit je dan nog vers in het geheugen waardoor de show up rate hoger zal zijn.

2. Zet een retargeting campagne in onder de leads

Door middel van een Facebook- en Instagramcampagne kun je mensen targeten die zich hebben ingeschreven voor je webinar. Je kunt dan bijvoorbeeld 2 dagen van tevoren én de dag zelf een herinnering advertentie laten zien en een tipje van de sluier geven waarom ze het webinar absoluut niet willen missen. Zo vergeten ze je webinar niet en zal je show-up rate dus hoger zijn. Hoe je dit doet? Importeer een lijst van aanmeldingen in Facebook.

Ook raad ik je aan om via je eigen Facebook- en Instagrampagina je volgers op de hoogte te houden van het webinar dat je gaat geven. De deelnemers die zich hebben aangemeld, kun je via een email ook nog een reminder sturen van je webinar. Vertel hierin ook waarom zij je webinar absoluut niet willen missen.

3. Iets weggeven voor een hogere show up rate

Een cadeautje of een winactie vindt iedereen leuk! Door deelnemers een cadeautje te geven als ze de webinar bijwonen, zal je show up rate gegarandeerd hoger zijn. Het cadeautje kan bijvoorbeeld zijn een e-book, kans op een gratis adviesgesprek met jou of een gratis product. Uiteraard raad ik je aan goed te communiceren dat je ook iets weggeeft, met name in de retargeting campagne van tip 2!

Heb je hulp nodig bij het promoten van je webinar? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met mij op om te kijken wat ik voor je kan betekenen: info@beusinkmarketing.nl

Neem contact met mij op!