fbpx

Social Media uitbesteden?

20-100 likes op je post, maar klanten of meer relevante volgers: ho maar! Herkenbaar? I feel you! Ik heb ook enorm lopen stoeien met social media, maar na inmiddels ruim 40 ondernemers die hun social media uitbesteden aan mij, te hebben geholpen, weet ik hoe jij jouw bedrijf door middel van social media kunt laten groeien. Het antwoord is: werken met een strategie en continu je resultaten meten en bijsturen. Alleen dan zul je jouw doelen behalen. Met alleen simpelweg wat content plaatsen ga jij er anno 2020 niet komen!

De voordelen
van social media

Er zijn veel voordelen van het inzetten van social media marketing voor jouw bedrijf. Eén daarvan is dat het zorgt voor meer zichtbaarheid en naamsbekendheid . Het kan zijn dat je doelgroep op dit moment niet op zoek is naar jouw product/dienst, maar in toekomst wel. Door met regelmaat relevante content te verspreiden en zichtbaar te zijn, blijf je in het hoofd van jouw doelgroep zitten. Zodra jouw doelgroep je product/dienst dan nodig heeft, denken ze als eerste aan jou! Daarnaast kun jij je door middel van social media als de expert in jouw vakgebied positioneren. Hoe? Door ijzersterke én opvallende content te verspreiden! Tegenwoordig is het haast ook een must om actief te zijn op social media. Kijk maar eens naar de bedrijven met slechts 25 volgers. Neem jij die serieus? Ik in ieder geval niet!

Nog een voordeel is dat je door middel van social media heel makkelijk met jouw doelgroep het contact kunt opzoeken, om een relatie op te bouwen. Heb je al eens gebruik gemaakt van de DM functie op Instagram? Super effectief! Het heeft mij al meerdere leuke klanten opgeleverd.

Verder kan meer zichtbaarheid via social media uiteindelijk zorgen voor meer verkopen en dus meer omzet. Daarnaast is alles meetbaar: hoeveel mensen heb je met je bericht bereikt? Hoeveel betrokkenheid heb je gegenereerd? Welke berichten doen het goed? Op basis hiervan kun je bijsturen.

Wil jij je bedrijf flink laten opschalen? Maak dan zeker ook gebruik van de kracht van het adverteren op Facebook en Instagram. Vanaf €1,- per dag kun je met jouw bericht nog meer (potentiële) klanten bereiken.

 

Waarom
uitbesteden?

Het goed benutten van alle voordelen van social media kost de nodige tijd én kennis. Niet elke ondernemer beschikt over die tijd en kennis en dat snap ik maar al te goed.

Z

Wil jij je graag blijven focussen op hetgeen waar jij goed in bent en dus ontzorgd worden?

Z

Wil je meer zichtbaarheid creëren en zorgen voor meer naamsbekendheid?

Z

Wil je gezien worden als expert in jouw vakgebied?

Z

Wil jij meer relevante volgers, bereik en engagement met jouw doelgroep genereren?

Z

En wil je méér verkopen?

Neem dan vandaag nog geheel vrijblijvend contact met mij op. Ik help je graag!

Hoe ga ik
te werk?

Mocht je de social media marketing aan mij uit handen geven, dan ga ik op onderstaande manier te werk:

Stap 1. Contentstrategie:

In eerste instantie start ik altijd met het uitwerken van een contentstrategie, mocht deze nog niet aanwezig zijn. Het is namelijk zonde van de tijd en geld als je alleen maar ‘actief’ bent op Social Media en er geen duidelijk plan is hoe Social Media ervoor kan gaan zorgen dat jouw doelen behaald worden. Mocht je een langere samenwerking met mij aangaan, dan ontvang je de contentstrategie cadeau.

Stap 2. Social Media posts maken

Vervolgens bedenk + creëer ik de social media posts voor de desbetreffende maand. De posts hebben als doel de doelgroep te helpen, informeren, activeren en enthousiasmeren. Ook plaats ik berichten die zorgen voor meer verkeer naar de website (hierdoor heb je kans op meer leads en verkopen). De afbeeldingen/video’s worden aangeleverd door jou. Het is aan te raden om hiervoor een drive map aan te maken, zodat het voor ons beide overzichtelijk blijft. Ook is het leuk om zo af en toe een persoonlijke foto / update van je te ontvangen, zodat ik je pagina ook echt persoonlijk kan houden. Het is immers social media (‘sociaal’). Verder zal ik de afbeeldingen bewerken met Lightroom CC of Photoshop, zodat ze van je scherm af spatten. Een mooie Instagram feed is namelijk enorm belangrijk. Jouw Instagram feed kun je namelijk zien als de etalage van een winkel. Ziet die er goed uit? Dan stappen we eerder de winkel binnen. Hetzelfde geldt voor de kanalen Facebook, LinkedIn en Pinterest. Maar op Instagram moet het er éxtra goed uitzien!

Stap 3. Ik plan de berichten in

Minimaal één week van tevoren worden de berichten ingepland op de verschillende social media kanalen en op de juiste tijdstippen/dagen (wanneer jouw doelgroep online is). Op Instagram worden de berichten ook voorzien van de juiste hashtags. Verder stuur ik je van tevoren altijd een e-mail als de berichten ingepland zijn. Ik heb ook bedrijven die dit liever niet willen checken en graag helemaal ontzorgd willen worden. Of je dus een bericht wilt ontvangen om het te controleren, is geheel aan jou.

Stap 4. Met regelmaat ontvang je een rapportage

Een keer per kwartaal ontvang je een rapport van mij met de behaalde resultaten, zodat we altijd een groei nastreven. Meten = weten.

Extra: Als er vragen zijn, dan kun je mij 24/5 mailen of bellen. Verder zorg ik ervoor dat jouw Facebookpagina en Instagram-account goed zijn ingericht en dat de hoogtepunten en biografie er mooi uitzien. Alles om die potentiële klant te verleiden, aan je te binden en uiteindelijk klant bij je te laten worden!

Levert social media jou momenteel weinig tot geen klanten op? Kost het je veel tijd en/of stress? En wil je graag ontzorgd worden? Dan help ik je graag! Vraag vandaag nog geheel vrijblijvend een offerte aan via onderstaande button.

Neem contact met mij op!

Liever bellen? 06-24715842

X