Contentstrategie uitwerken?
Wat is een
contentstrategie?
Een contentstrategie (of online strategie) zorgt voor houvast en is een plan van aanpak bestaande uit hoe jouw content ervoor kan gaan zorgen dat je doelen behaald worden. Een strategie gaat om het maken van keuzes: Waar sta je nu met jouw bedrijf (0-meting)? En waar wil je naartoe (lees: wat zijn je doelen)? Wie is jouw ideale klant? Welke social media kanalen gaan we inzetten om hen te bereiken? Met welke tone-of-voice en boodschap? En welke contentrubrieken? Welke hashtags gaan we gebruiken om je vindbaarheid te vergroten? En ga zo maar door! Een contentstrategie is niets anders dan een plan met hoe jij je doelen kunt gaan behalen door middel van het inzetten van contentmarketing.
De voordelen van
een contentstrategie?
Door KPI’s op te stellen kun je alles meetbaar maken (meten=weten);
Je krijgt beter inzicht in je doelen, doelgroep en de wensen/ behoeften van jouw doelgroep;
Je krijgt inzicht hoe jouw content ervoor gaat zorgen dat je doelen worden behaald;
Je kunt er je bereik/naamsbekendheid mee vergroten;
Je kunt er je engagement mee vergroten;
Je kunt er je leads en verkopen mee vergroten;
Je kunt er het aantal relevante volgers mee vergroten;
Het zorgt voor rust, regelmaat en houvast.
Wat ik voor jou
kan betekenen?
Ik help je graag met het uitwerken van een contentstrategie, zodat jouw content er ook echt voor gaat zorgen dat je doelen worden behaald.
Hierbij start ik samen met jou met het bepalen van jouw doelen. Is dat het genereren van meer zichtbaarheid/naamsbekendheid? Meer engagement met je doelgroep? Of bijvoorbeeld meer verkopen? Aan de hand van jouw doelen bepaal ik de 0-meting (lees: waar jij momenteel met je bedrijf staat).
Vervolgens stel ik KPI’s op, zodat alles meetbaar wordt gemaakt. Daarna breng ik jouw doelgroep in kaart middels een avatar/persona (volledig tot in de puntjes uitgewerkt).
De volgende stap is het opstellen van contentrubrieken die haarfijn aansluiten op de wensen/behoeften van jouw doelgroep(en), gecombineerd met jouw USP’s en expertise. Ook bepaal ik samen met jou de tone of voice en boodschap van de communicatie-uitingen. Daarnaast ga ik voor je op zoek naar welke hashtags je kunt gebruiken om je vindbaarheid te vergroten én geef ik je andere leuke hacks die je helpen om de gestelde doelen te behalen.
Verder bepalen we samen welke online kanalen jij wilt gaan inzetten om je doelen te behalen én hoe frequent je dit wilt gaan doen (evt. aan mij uitbesteden is ook mogelijk). Ik check de statistieken om te achterhalen wat de beste momenten voor jouw bedrijf zijn om content te plaatsen.
Kortom: een totaal uitgewerkte contentstrategie die je precies vertelt welke acties jij moet ondernemen met je content om de gestelde doelen te behalen.
Wil jij graag een contentstrategie laten uitwerken voor jouw bedrijf, zodat alle inspanningen vanaf nu ook daadwerkelijk iets gaan opleveren? Vraag dan vandaag nog via onderstaande button vrijblijvend een offerte aan.